۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۵۹۴۲۸۵
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:

ارتباط حوزویان با نسل جوان تقویت شود| از ظرفیت مبلغان استفاده می شود

ارتباط حوزویان با نسل جوان تقویت شود| از ظرفیت مبلغان استفاده می شود
حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به ضرورت ارتباط حوزه با نسل جوان گفت: دروس معارف یکی از بهترین فرصت های حوزه برای ارتباط با جوانان دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت ارتباط گیری حوزویان با نسل جوان گفت: شاگردان و دست پروردگان حوزه در بخش نمایندگی مقام معظم رهبری با مسائل مختلف دانشجویان مرتبط هستند.

وی ادامه داد: فضای جوانی، دسترسی به فضای مجازی و ساختار دانشگاه که برآمده از غرب است زمینه القای شبهات گسترده ای را فراهم می کند که مسؤولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها فعالیت می کنند تا به همه این شبهات پاسخ دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی خاطرنشان کرد: ما به شبهاتی که ذهن جوانان است توجه کرده و با ارتقای سطح معرفتی آن ها و تعمیق مبانی دینی با شبهاتی که از سوی دشمن القا می شود مقابله می کنیم.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به این که بهترین مجموعه های نمازگزار به جز حرم های مقدس در مجموعه های دانشگاهی وجود دارد، ابراز کرد: برخی از دانشگاه های کشور که 12 هزار جمعیت دارند، حدود 2 تا 3 هزار نفر در نماز جماعت شرکت می کنند؛ همچنین مسؤولان دفاتر نمایندگی در کنار نماز جماعت به بیان احکام و مسائل شرعی می پردازند و سعی می کنند تا فرهنگ نماز جماعت را در خوابگاه های دانشجویی نهادینه سازند.

وی با بیان این که از ظرفیت مبلغان نیز در دانشگاه ها استفاده می شود، عنوان کرد: در زمینه ارتقای سطح معنوی دانشجویان نیز کارهایی همچون برگزاری مراسم های اعتکاف، اعزام به عتبات و عالیات و مشهد مقدس و شرکت در پیاده روی اربعین صورت می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به اینکه دروس معارف فرصت بزرگی برای تبلیغ دین در دانشگاه ها به شمار می رود، بیان کرد: دروس معارف یکی از بهترین فرصت های حوزه برای ارتباط با جوانان دانشگاهی است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به برگزاری دوره های معرفت افزایی برای اساتید دانشگاه ها اشاره و تأکید کرد: ما در موضوعات مختلف دینی دوره هایی را برگزار می کنیم و اساتید نیز با رضایت کامل در این دوره ها شرکت می کنند.

وی یادآور شد: در حوزه نشر نیز به چاپ کتبی می پردازیم که بر اساس نیاز دانشجویان نوشته شده و به شبهات و سؤالات آن ها پاسخ می دهد؛ تا کنون 75 جلد از کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی منتشر شده است و حوزویان در این کتب به سؤالات دانشجویان پاسخ داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی مسؤولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها سربازان حوزه هستند، تأکید کرد: ما در دانشگاه ها تلاش می کنیم تا مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب را اجرایی کرده و نماینده حوزه و روحانیت در دانشگاه ها باشیم./841/پ202/ق

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6

 

حسین ثالث موید
ارسال نظرات